پایان نامه ارشد:بارنامه به عنوان یک سند تجاری در حقوق ایران و اسناد بین الملل دارای اوصاف حقوقی وصف تجاری، وصف تجریدی ، قابلیت انتقال پایان نامه رشته : حقوق عنوان : بارنامه به عنوان یک سند تجاری در حقوق ایران و اسناد بین الملل دارای اوصاف حقوقی وصف تجاری، وصف تجریدی ، قابلیت انتقال پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : حقوق عنوان : بارنامه به عنوان یک سند تجاری در حقوق ایران و اسناد بین الملل دارای اوصاف حقوقی وصف تجاری، وصف تجریدی ، قابلیت انتقال (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) فهرست مطالب عنوان صفحه مقدمه۱ فصل اول: کلیات ۱-۱- تعریف بارنامه دریایی.۷ ۱-۲- تاریخچه بارنامه دریایی.۹ ۱- ۳- تحولات تدوین مقررات بارنامه دریایی.۹ ۱-۳-۱- مقررات هارتر۱۰ ۱-۳-۲- مقررات بروکسل (لاهه) ۱۰ ۱-۳-۳- مقررات لاهه ویزبی۱۱ ۱-۳-۴- مقررات هامبورگ.۱۲ ۱-۳-۵- مقررات بارنامه دریایی در حقوق ایران۱۲ ۱-۴-رابطه قرارداد حمل ونقل دریایی و بارنامه دریایی.۱۲ ۱-۴-۱- رابطه قرارداد اجاره کشتی وبارنامه دریایی۱۳ ۱-۴-۲- نقش بارنامه دریایی درصدور بیمه نامه.۱۳ ۱-۴-۳- نقش بارنامه دریایی در اعتبار اسنادی (ال.سی).۱۴ ۱-۴-۴- نقش بارنامه دریایی در مانیفیست.۱۶ ۱-۵- مقایسه بارنامه دریایی بااسناد رسمی.۱۶ ۱-۶- مقایسه بارنامه دریایی باچک۱۹ ۱-۷- مقایسه بارنامه دریایی با قبض انبار.۱۹ ۱-۸- مقایسه بارنامه دریایی با حواله.۲۰ فصل دوم: اوصاف بارنامه دریایی ۲-۱- مکتوب بودن بارنامه دریایی.۲۲ ۲-۱-۱- مندرجات بارنامه دریایی.۲۲ ۲-۱-۲- تاریخ بارنامه دریایی.۲۴ ۲-۱-۳- امضاء بارنامه دریایی.۲۵ ۲-۱-۴- نسخ بارنامه دریایی.۲۷ ۲-۲- بارنامه دریایی به عنوان دلیل قرارداد.۲۸ ۲-۲-۱- بارنامه دریایی واصل نسبی بودن قراردادها . ۲۹ ۲-۲-۲-تعارض حق ثالث با اصل نسبی بودن قراردادها دربارنامه دریایی۲۹ ۲-۲-۲-۱- نظریه نمایندگی۳۰ ۲-۲-۲-۲- نظریه تعهد به نفع ثالث۳۰ ۲-۲-۲-۳- نظریه حق ناشی از ماهیت بارنامه دریایی۳۱ ۲-۳-بارنامه دریایی به عنوان رسید کالا۳۱ ۲-۴- سندیت بارنامه دریایی۳۳ ۲-۴-۱- مفهوم کلی سند .۳۴ ۲-۴-۲- سند مالکیت.۳۴ ۲-۴-۳- حجیت سند .۳۵ ۲-۴-۴- سند درحقوق ایران ۳۵ ۲-۵- قابلیت انتقال بارنامه دریایی۳۷ ۲- ۵-۱- انتقال بارنامه دریایی به نام شخص معین ۴۰ ۲- ۵-۲-انتقال بارنامه دریایی به حواله کرد شخص معین۴۰ ۲- ۵-۳- انتقال بارنامه دریایی به صورت حامل ۴۱ ۲-۶- انواع بارنامه دریایی.۴۲ ۲-۶-۱- انواع بارنامه ازجهت وضعیت وکمیت کالای موضوع حمل ۴۲ ۲-۶-۱-۱- بارنامه دریایی تمیزیاغیرمخدوش.۴۲ ۲-۶-۱-۲- بارنامه دریایی غیرتمییزیامخدوش (مشروط) ۴۵ ۲-۶-۲- انواع بارنامه دریایی ازجهت تعدد وسایل حمل ونقل۴۵ ۲-۶-۲-۱- بارنامه دریایی مستقیم.۴۵ ۲-۶-۲-۲- بارنامه دریایی غیرمستقیم یاسراسری۴۶ ۲-۶-۲-۳- بارنامه دریایی حمل ونقل مرکب یاترکیبی (فیاتا) ۴۸ ۲-۷- شرط پذیربودن بارنامه دریایی۵۲ ۲-۷-۱- شرط پارامونت.۵۳ ۲-۷-۲- شرط هیمالیا.۵۵ ۲-۷-۳- شرط دیمایس.۵۷ ۲-۷-۴- شرط حق ممتاز(حق حبس کالا) ۵۸ ۲-۷-۴-۱-شرایط اعمال حق ممتازه دریایی.۵۸ ۲-۷-۴-۲-دامنه اعمال حق ممتازه قراردادی۵۹ ۲-۷-۴-۳- محدود بودن حق ممتازه به کالای موضوع بارنامه دریایی.۶۰ ۲-۷-۴-۴- حق ممتازه واستیفاء دیون از محل آن۶۰ ۲-۷-۵-شرط غفلت۶۱ ۲-۷-۶-شرط معافیت از خسارات ناشی ازعدم قابلیت دریانوردی.۶۱ ۲-۷-۷- شرط کاسپیانا.۶۴ ۲-۷-۸- سایرشروط ضمن عقد دربارنامه۶۴ ۲-۷- تجاری بودن بارنامه دریایی۶۷ ۲-۸- وصف تجریدی بارنامه دریایی.۶۸ فصل سوم : آثار بارنامه دریایی ۳-۱- اثراثباتی بارنامه دریایی ۷۲ ۳-۱-۱- اثراثباتی بارنامه دریایی درکنوانسیون لاهه.۷۲ ۳-۱-۲- اثراثباتی بارنامه دریایی درحقوق انگلیس .۷۳ ۳-۱-۳- اثراثباتی بارنامه دریایی درحقوق آمریکا۷۶ ۳-۱-۴- اثراثباتی بارنامه دریایی در حقوق فرانسه.۷۶ ۳-۱-۵- اثراثباتی بارنامه دریایی درحقوق ایران.۷۶ ۳-۲- اثر بارنامه دریایی براشخاص ثالث۷۷ ۳-۳- اثر بارنامه دریایی در تعیین خسارت.۷۸ ۳-۳-۱- خسارت ناشی از تاخیردر تحویل کالا.۷۸ ۳-۳-۲- تلف شدن کل کالا.۸۱ ۳-۳-۳- تلف شدن قسمتی ازکالا.۸۲ ۳-۳-۴- خسارت به کالا۸۲ ۳-۴- اثر بارنامه دریایی بر اثبات ضرر.۸۳ ۳-۴-۱- دلیل ظاهری تحویل کالا منطبق بارنامه دریایی.۸۵ ۳-۴-۲- دلیل ظاهری به نفع فرستنده کالا۸۶ ۳-۴-۳- دلیل ظاهری مبنی بر تلف یاخسارت به کالا۸۸ ۳-۴-۴- رد دلیل ظاهری با دلیل مخالف ۸۹ ۳-۴-۵-رد دلیل ظاهری با درج رزروهای معتبر۸۹ نتیجهگیری۹۴ پیشنهادات۹۶ فهرست منابع۹۷ چکیده انگلیسی.۱۰۰ فهرست علائم اختصاری ق.ت.قانون تجارت ق.دقانون دریایی ق.مقانون مدنی ججلد صصفحه Cost Insurance Freight(CIF). سیف ّFree On Board(FOB).فوب New York Produce Exchange Time Charter(NYPE). نایپ Letter of Creadit(LC) ال.سی چکیده بارنامه دریایی به عنوان یکی از مهمترین اسناد در قرارداد حمل ونقل دریایی می باشد. بارنامه دریایی سندی است که مشخصات کامل بار در آن قید وتوسط فرمانده کشتی یا فردی که از طرف او برای این منظور تعیین شده امضاء می گردد به موجب آن حمل کننده متعهد می شود محموله کشتی را به متصدی حمل و به گیرنده کالا تحویل نماید. بارنامه دریایی دارای اوصاف و آثار متعددی در حقوق ایران واسناد بین المللی است از جمله دارای سندیت بوده و از قابلیت نقل و انتقال برخوردار می باشد. بارنامه دریایی به عنوان رسیدکالاو دلیل قرارداد حمل محسوب می گردد. بارنامه دریایی شرط پذیر بوده وطرفین شروط خود را از جمله در خصوص قانون حاکم بر روابط قرارداد، حق ممتاز وحق حبس در آن مشخص می نمایند.بارنامه دریایی دارای ویژگی دوگانه مدنی وتجاری بوده و وصف غالب این سند وصف تجاری می باشد وقابلیت انتقال به ثالث را دارد و مشمول وصف تجریدی می گردد. بارنامه دریایی دارای آثار اثباتی است وبعنوان دلیل قطعی مفاد قرارداد حمل محسوب می گردد. اثر و حجیت بارنامه دریایی در حقوق ایران و اسناد بین المللی فقط به طرفین قرارداد نیست بلکه در مقابل اشخاص ثالث مانند گیرنده کالا و یا بیمه کننده کالا استناد پذیر است .زیان دیده با ورود ضرر ، نقض تعهد و رابط سببیت از طریق بارنامه دریایی، ورود ضرر را اثبات و میزان خسارت را مشخص می نماید. کلیدواژه: بارنامه دریایی، حقوق دریایی، قرارداد،کنوانسیون، اسناد بین المللی، وصف تجاری. مقدمه بارنامه دریایی یکی از مهمترین اسناد حقوق دریایی بوده و در مسیر نیازمندیهای بشری ایجاد و به تدریج نظام حقوقی خاصی برآن حاکم شده است. مزایای گسترش روابط اقتصادی ومبادلات تجاری باعث افزایش روز افزون اهمیت بارنامه دریایی گردیده است به طوریکه در عرف تجارت بین المللی درمقابل اسناد تنظیمی توسط مقامات دولتی (اسنادرسمی) دارای ارزش یکسان می باشد. بارنامه دریایی از نظر ادله اثبات دعوی دارای خصوصیات مخصوص به خود بوده و به واسطه وصف تجاری آن از ارجحیت روشنی نسبت به اسناد مدنی برخورداراست . ص برای بیمه نمودن کالای مستقر در کشتی قرار دادند.گردد.
پایان نامه ارشد:بارنامه به عنوان یک سند تجاری در حقوق ایران و اسناد بین الملل دارای اوصاف حقوقی وصف تجاری، وصف تجریدی ، قابلیت انتقال