“
باهلر[۱۰۸] (۲۰۰۸) در پژوهشی تحت عنوان ” نقش ارتقاء مهارتهای زندگی در جلوگیری از مصرف مواد مخدر ” مورد بررسی قرار داد. نتایج حاکی از آن بود که افزایش دانش مهارتهای زندگی برابر است با افزایش نگرش متفاوت دانش آموزان در مورد استفاده از الکل و به طور کلی یافته ها نشان میدهد که، پیشگیری مطلوب میتواند نتیجۀ تاثیر اطلاعات در مورد مهارتهای زندگی باشد و برنامه های مهارتهای زندگی از مصرف مواد مخدر جلوگیری میکند.
براون[۱۰۹] (۲۰۱۰) در پژوهشی با عنوان ” پیشبینی کیفیت زندگی دانش آموزان بر اساس مهارتهای زندگی” مورد بررسی قرار داد. یافته های این مطالعه نشان دهنده ی آن است که نه تنها دانش آموزان توانایی مقابله با مسائل و مشکلات روزمره را دارند بلکه باعث مقاوم سازی شخصیتی آن ها و گسترش دید آن ها برای مواجه شدن با مشکلات میگردد. همچنین باعث افزایش رابطه و بهبود روابط شان با مردم اجتماع میشود که به رضایتمندی شخص از خود منتهی میگردد.
سریکالا و کیشور[۱۱۰] (۲۰۱۰) در پژوهشی تحت عنوان ” توانمند سازی نوجوانان با آموزش مهارتهای زندگی در مدارس با برنامه بهداشت روان” مورد بررسی قرار دادند. نتایج حاکی از آن بود که افزایش قابل توجهی در اعتماد به نفس و درک مناسب از مقابله به دست آوردند. سازگاری بیشتری در خانه و با همسالان داشتند و به طور کلی تغییرات مثبت در دانش آموزان در برنامه رفتار کلاسی و تعاملشان ایجاد شده بود.
سیلویا وال و همکاران[۱۱۱](۲۰۱۱)، در پژوهشی تحت عنوان “برنامه جهانی مدرسه مرتبط با پیشگیری از افسردگی و بالا بردن مهارتهای زندگی” مورد بررسی قرار دادند. نتایج حاکی از آن بود که با آموزش مهارتهای زندگی به طور معمول اثرات مثبتی روی شرکت کنندگان شبکه های اجتماعی و علائم افسردگی و رفتار پرخاشگری نشان داده است.
۲-۱۱- ۲ تحقیقات انجام شده در داخل کشور
کیامنش(۱۳۷۹)، در تحقیق خود تحت عنون “سنجش صلاحیتهای دانش آموزان پایه پنجم دبستان (ارزشیابی درون داد و برون داد) ” نشان داده است که عملکرد مهارتهای دانش
-
- -Curricula ↑
-
- -Efficiency ↑
-
- -Effectiveness ↑
-
- -Sustainable development ↑
-
- -Consumer ↑
-
- -Life skills ↑
-
- -Dardaeh & Gazda ↑
-
- -Botvin ↑
-
- -Hamborg & Gazda ↑
-
- – Baldo ↑
-
- – Fransis ↑
-
- -Gorman ↑
-
- -Stanton ↑
-
- -Joan ↑
-
- -Pittman ↑
-
- – Problem Solving ↑
-
- -Decision-Making ↑
-
- -Communication ↑
-
- – Coopreation ↑
-
- -Global Citizen ↑
-
- -Information Technology ↑
-
- -Accrediation ↑
-
- -Life Skill Curriculum ↑
-
- – Mission ↑
-
- – Life Skills ↑
-
- – Problem-Solving Skill ↑
-
- – Global Citizen Skill ↑
-
- – IT ↑
-
- – Decision-Making Skill ↑
-
- – Coopreation ↑
-
- – Communication ↑
-
- – Secondary Level ↑
-
- – Student ↑
-
- -Orkin and Wendie ↑
-
- -Subject Matter ↑
-
- -Kovalik ↑
-
- -Collaboration ↑
-
- -Perseverance ↑
-
- -Problem Solving ↑
-
- -Intimacy ↑
-
- -Gumbo ↑
-
- -World Health Organization (WHO) ↑
-
- -Pittman ↑
-
- -Brolin ↑
-
- -Stanton ↑
-
- -Selby ↑
-
- – Barlin ↑
-
- -Hamborg ↑
-
- – gazda ↑
-
- – Baldo ↑
-
- – francis ↑
-
- -Brooks ↑
-
- -Psychosocial Competence ↑
-
- – Abraham Maslow ↑
-
- – Phsyiological needs ↑
-
- -Security needs ↑
-
- -Love and belonging ↑
-
- ۴- self-needs ↑
-
- -Brooks ↑
-
- -Ginter ↑
-
- -Service Learning ↑
-
- -Record Keeping ↑
-
- -Resiliency ↑
-
- – Accepting Differences ↑
-
- -Concern for others ↑
-
- – Caring Skills ↑
-
- -Marketable Skills ↑
-
- – Self Motivated ↑
-
- – Self Responsibility ↑
-
- – Approppriate Expression ↑
-
- – Self-discipline ↑
-
- – Rollins ↑
-
- – Which Skills are Life Skills ↑
-
- – Communication and Interpersonal Skills ↑
-
- – Negotiation /Refusal Skills ↑
-
- – Empathy ↑
-
- – Cooperation and teamwork ↑
-
- – K-Tye ↑
-
- -Drasion ↑
-
- -Darker ↑
-
- -Social Orientation ↑
-
- -Social context ↑
-
- -Cultural transmission ↑
-
- -Democratic citizenship ↑
-
- -Social Learning theory ↑
-
- – Albert Bandura ↑
-
- – Social Learning theory ↑
-
- -Slavin ↑
-
- -Cultural contex ↑
-
- -Social norms ↑
-
- – How to think ↑
-
- – What to think ↑
-
- -Active and Experiment – Oriented ↑
-
- -Literature ↑
-
- -Schneider & Zimman ↑
-
- – Billie,K ↑
-
- – Okrin & Wendie ↑
-
- – Wichroski et all ↑
-
- – Vicary ↑
-
- – Albertyn et all ↑
-
- -wilburn ↑
-
- -smith ↑
-
- -botvin ↑
-
- – Shechtman ↑
-
- -Tuttel ↑
-
- – Goudas et all ↑
-
- -Bloodworth ↑
-
- – Bahler et all ↑
-
- – Brown ↑
-
- -Srikala & Kishore ↑
“