در دوره راهنمایی تا چه اندازه تبلیغات هفته مشاغل در انتخاب رشته شما تاًثیر داشته است ؟
برای قضاوت درمورد سئوال فوق جدول شماره ۲۳ مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد .
جدول شماره ۲۳ :توزیع فراوانی و درصد تاثیر تبلیغات هفته مشاغل در انتخاب رشته
پرسش شماره ۱۲
زیاد
متوسط
کم
هیچ
سفید
فراوانی
۱۷
۴۳
۳۲
۲۷
۱
در صد
۱۶/۱۴
۸۳/۳۵
۶۶/۳۶
۵/۲۲
۸۳%
این جدول نشلن میدهد که تبلیغات مشاغل در حد بسیار ضعیف تاًثیر داشته است یا شاید بتوان نتیجه گرفت که تبلیغات در این هفته ضعیف بوده و در صد رفع تکلیف میباشد.
در نتیجه آن آثار مورد نظر را که تشویق محصلین به رشتههای خاصی میباشد .در زیر ندارد . در انتخاب رشته تا چه میزان به نظر و تشویق مشاور مدرسه توجه داشته اید؟
برای قضاوت در مورد سوال بالا داده های جدول شماره ۲۴ مورد تجزیه وتحلیل قرار میگیرد.
جدول شماره ۲۴ :توزیع فراوانی و در صد تشویق مشاور در انتخاب رشته
پرسش شماره۱۳
زیاد
متوسط
کم
هیچ
سفید
فراوانی
۳۲
۳۶
۲۱
۲۸
۳
در صد
۶۶/۲۶
۳۰
۵/۱۷
۳۳/۲۳
۵/۲
در این جدول تاءثیر تشویق مشاور مدرسه در انتخاب رشته میباشد . این تاءثیر در حد نسبتاًخوب میباشد . ولی کاملاًرضایتبخش نیست . شاید بتوان گفت که مشاور ین طوری که باید در کنار خود موفق نبو ده اند .
دبیران درس علوم تجربی (دوره راهنمایی)تا چه میزان در علاقه شما به رشته انتخابی تاًثیر داشته اند ؟
برای قضاوت در مورد پرسش بالا ،جدول ۲۵ مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد.
جدول شماره ۲۵ :توزیع فراوانی و در صدتاءثیر دبیران علوم تجربی در انتخاب رشته
پرسش شماره۱۴
زیاد
متوسط
کم
هیچ
سفید
فراوانی
۱۵
۳۱
۲۹
۴۱
۴
در صد
۵/۱۲
۸۲۳/۲۵
۱۶/۲۴
۱۶/۳۴
۳۳/۳
شاید بتوان گفت به علت عدم تدریس این دروس به صورت عملی و تجربی آثارمثبت خود را نشان نداده است .تا چه حدی نظر دبیران سال گذشته در انتخاب رشته نقش داشته است ؟
برای قضاوت در مورد سؤال فوق داده های جدول شماره ۲۶ مورد تجزیه و تحلیل قرارمی گیرد .
جدول شماره ۲۶ :توزیع فراوانی و در صد تاًثیر دبیران در انتخاب رشته
پرسش شماره۱۵
زیاد
متوسط
کم
هیچ
سفید
فراوانی
۲۳
۳۳
۳۲
۳۲
۰
در صد
۱۶/۱۹
۵/۲۷
۶۶/۲۶
۶۶/۲۶
۰
جدول فوق نیز عدم و یا تاءثیر بسیار کم دبیران و تشویق آن ها را به رشتههای فنی و حر فه ای نشان میدهد واین به دلیل عدم شناخت این رشته ها توسط دبیران میباشد .
نظر مدیر و معاونین ویا مربی پرورشی تا چه اندازه بر انتخاب رشته شما اثر داشته است ؟
برای قضاوت در مورد پرسش بالا جدول شماره ۲۷ مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد .
جدول شماره ۲۷ :توزیع فراوانی و در صد نظر مدیر و معاونین در انتخاب رشته
پرسش شماره۱۶
زیاد
متوسط
کم
هیچ
سفید
فراوانی
۱۵
۳۲
۳۷
۲۴
۲
در صد
۵/۱۲
۳۵
۸۳/۳۰
۲۰
۶۶/۱
در این جدول تاًثیرتشویق ویا توصیه مدیر و معاونین و مر بیان پروزشی به صورتی بسیار نازل مشخص شده است.
تاچه اندازه نظر دبیران درس حرفه وفن در دوره راهنمایی در انتخاب رشته موءثر بوده است ؟
برای قضاوت در مورد سوال فوق ،داده های جدول شماره ۲۸ مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد؟
جدول شماره ۲۸ :توزیع فراوانی و در صد نظر دبیران درس حرفه و فن در انتخاب رشته
پرسش شماره۱۷
زیاد
متوسط
کم
هیچ
سفید
فراوانی
۳۵
۳۵
۲۸
۲۱
۱
در صد
۱۶/۲۹
۱۶/۲۹
۳۳/۲۳
۵۰/۱۷
۸۳%
در جدول فوق تاءثیر مثبت دبیران درس حرفه وفن کاملاً مشهود است . حدود ۶۰% درصد این محصلین تحت تاًثیر این درس و دبیران آن بوده اند و اهمیت این درس را در هدایت محصلین به رشتههای فنی و حر فه ای می رساند .
فرضیه شماره ۷:
عملکرد عوامل اجرایی دوره راهنمایی و دبیرستان در انتخاب رشته هنرستانی تاءثیر دارد . برای قضاوت در مورد فرضیه بالا پاسخ پرسش های ۹ الی ۱۷ در جدول شماره ۲۹ گرد آوری شده و در مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد.
جدول شماره ۲۹ :توزیع فراوانی و در صد نوع عملکرد ،عوامل اجرایی دوره راهنمایی ،
دبیرستان ،در انتخاب رشته
بی جواب
هیچ
کم
متوسط
زیاد
درصد
فراوانی
درصد
فراوانی
درصد
فراوانی
درصد
فراوانی
در صد
فراوانی
۶۶/۱
۲
۶۶/۲۱
۲۶
۱۶/۲۴
۲۹
۶/۲۴
۲۹
۳۳/۲۸
۳۴
توزیع شماره
۵/۲
۲
۸۳/۲۰
۲۵
۵/۱۷
۲۱
۵/۲۷
۳۳
۶۶/۳۱
۳۸
توزیع شماره۱۰
۰
۰
۱۶/۹
۱۱
۲۰
۲۴
۱۶/۲۹
۳۵
۶۶/۴۱
۵۰
توزیع شماره ۱۱
۸۳%
۱
۵/۲۲
۲۷
۶۶/۲۶
۳۲
۸۳/۳۵
۴۳
۱۶/۱۴
۱۷
توزیع شماره ۱۲
۵/۲
۳
۳/۲۳
۲۸
۵/۱۷
۲۱
۳۰
۳۶
۶۶/۲۶
۳۲
توزیع شماره۱۳
۳۳/۳
۴
۶/۳۴
۴۱
۱۶/۲۴
۲۹
۸۳/۲۵
۳۱
۵/۱۲
۱۵
توزیع شماره ۱۴
۰
۰
۶۶/۲۶
۳۲
۶۶/۲۶
۳۲
۵/۲۷
۳۲
۱۶/۱۹
۲۳
توزیع شماره ۱۵
۶۶/۱
۲
۲۰
۲۴
۸۳/۳۰
۳۷
۳۵
۴۲
۵/۱۲
۱۵
توزیع شماره ۱۶
۸۳%
۱
۵/۱۷
۲۱
۳۳/۲۳
۲۸
۱۶/۲۹
۳۵
۱۶/۲۹
۳۵
توزیع شماره ۱۷
۱۶
۲۳۵
۲۵۳
۳۱۷
۲۵۹
فراوانی
۴۸/۱
۷۵/۲۱
۴۲/۲۳
۳۵/۲۹
۹۸/۲۳
درصد